Βιβλία

(2021) Θειάφι και άλλα δαιμόνια, Ενύπνιο

Ακόμη κι αν δεν υπήρχες, θα σε έστηνα στην καθήγκλα σου. Σα να είμαστε και πάλι στην αυλή. Να παραβγαίνουμε ποιος θα φτάσει τα περισσότερα μούρα. Να βλέπει ο ένας με τα μάτια του αλλουνού και μαζί να φτιάχνουμε την εικόνα. Για να γίνουν τα άγρια κάπως πιο φιλικά και τα βάρη, να αλαφρώσουν. Όπως τα μεγάλα τσουβάλια ή κείνος ο κουβάς που σηκώναμε παρέα σε όλο το δρόμο της εξοχής. Αλλά και τότε που χορεύαμε στο κέντρο – ή μήπως ήτανε κλαμπ – όταν φούσκωνε τόσο η καρδιά μου που νόμιζα θα σπάσει ή θα βγει να ανοίξει σαν το φρέσκο τριαντάφυλλο και μετά πυροτεχνήματα στο ουρανό
Στιγμές του Αθηναϊκού κέντρου, της Ελληνικής επαρχίας, εικόνες του σύγχρονου κόσμου. Φέτες που στοιβάζονται η μια δίπλα στην άλλη, στριμώχνονται και σφαδάζουν. Κομμάτια μαλακά με τρυφερή σάρκα, που ζητάνε το μοίρασμα. Μαραίνονται σαν τη φλούδα και ζαρώνουν στη μοναξιά.

 
Τριάντα σύγχρονες καταγραφές ημερολογίου που παρεμβάλλονται ανάμεσα σε πενηνταδύο εικόνες/ιστορίες/στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής (από το οπισθόφυλλο)

(2020) Το λαϊκό θέατρο στη νεότερη Ελλάδα, μια βιωματική περιήγηση στον χώρο. (e-book) β΄ έκδοση https://www.openbook.gr/to-laiko-theatro-sti-neoteri-ellada/


(2015)Όταν περάσει η εποχή των ταξιδιών... και έρθει ο καιρός των δέντρων,
Μανδραγόρας

Η συγγραφέας, αφηγείται 18 ιστορίες 
που διαδραματίζονται στα χρόνια της ελληνικής κρίσης, 
παρεμβάλλοντας 23 εικόνες- σχόλια 
πάνω στην επικαιρότητα της οκταετίας 2007-2015,
σ' αυτήν τη δεύτερη συλλογή διηγημάτων της μετά τη "Σοκολάτα και άλλες αμαρτίες". 
Στην πολυτροπική συλλογή της Ελένης Γούλα η κρίση υποβόσκει, 
γεννά σκέψεις, ανατρέπει παγιωμένες αντιλήψεις,
δημιουργεί ερωτηματικά και αναζητήσεις για τη διαφυγή και την επιβίωση των ηρώων της 
όπως τους ζει μέσα στο σκληρό και φορές αποτρόπαιο αστικό τοπίο 
της πληγωμένης πρωτεύουσας.
(από το οπισθόφυλλο)



(2011)Σοκολάτα και άλλες αμαρτίες, Μανδραγόρας
    
Ένα κορίτσι μεγαλώνει στην ελληνική επαρχία του '60. 
Τελειώνει το δημοτικό στο χωριό, πηγαίνει στην κοντινή κωμόπολη για το γυμνάσιο
και τελικά, φοιτήτρια, μετακομίζει στην πρωτεύουσα των πολλών εκατομμυρίων. 
Σπουδάζει, ταξιδεύει, κάνει φιλίες, ερωτεύεται. 
Και καταγράφει τις ιστορίες που ζει και παρατηρεί, 
τις καθημερινές ιστορίες που συμβαίνουν γύρω μας.

Δεκαεπτά αφηγήσεις που συνθέτουν το παζλ της διαδρομής μιας πιτσιρίκας
που γίνεται γυναίκα με κριτική σκέψη, ευαίσθητη, χαμηλόφωνη, αληθινή
και ταυτόχρονα διεισδυτική, ανήσυχη και ανυπόταχτη. 

(από το οπισθόφυλλο)


(2000) Το λαϊκό θέατρο στη Νεότερη Ελλάδα. Βιωματική περιήγηση στο χώρο,
 Αθήνα, σελ. 246

Καταγραφή μιας βιωματικής σχολικής δράσης. Μια ομάδα εφήβων μαζί 
με καθηγητές εμψυχωτές, αναζητώντας τις ρίζες του λαϊκού θεάτρου και μελετώντας  
τις μορφές του στη Νεότερη Ελλάδα, ταξιδεύουν ταυτόχρονα στο βάθος του εαυτού τους και 
των άλλων.

Το βιβλίο εκδόθηκε από τον δήμο Ιλίου Αττικής και κυκλοφόρησε εκτός εμπορίου. 
Προέκυψε ως αποτέλεσμα της συμμετοχής του 1ου ΓΕΛ Ιλίου 
στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας Δράσης ΙΙΙ (πολυεταιρική σύμπραξη σχολείων) 
με θέμα: «Το λαϊκό θέατρο στη νεότερη Ελλάδα» την περίοδο 1998-2000


Συμμετοχή σε συλλογικά έργα

(2024) Κάτι δεν πάει καλά, Όταν
 
 Το βιβλίο περιέχει και είναι αποτέλεσμα διαγωνισμού με αυτό το θέμα από το 
ηλεκτρονικό περιοδικό "Περί Ου"
26 νανοδιηγήματα - 26 συγγραφείς
Puchner, Walter, 1947- || Αντωνίου, Χρήστος || Βλάχου, Κατίνα || 
Γαβαλάς, Δημήτρης || Γιαννόπουλος, Κώστας Ξ. || Γούλα, Ελένη 
|| Δάλλη, Αριστούλα || Δανιήλ, Ανθούλα || Διάκου, Γεωργία || Διονυσιάδου, Λίζα 
|| Ελευθερίου, Σοφία || Ευθυμιάδου, Βικτωρία || Ζάχαρη, Λένη || 
Ζαχαρίου, Γιούλη Λ. || Ιωαννίδου, Ειρήνη || Καπελώνης, Κωστής Ζ. 
|| Κονταργύρη, Φωτεινή || Κοντολέων, Κώστια || Ντάκου, Ευαγγελία || 
Παμπούδη, Παυλίνα || Παπαδημητρίου, Μάρω || Παπαλεωνίδα, Σάντυ ||
 Παυλή, Καίτη || Σύρμου - Βεκρή, Βάνια || Τριανταφύλλου, Θανάσης ||
 Φρυδά, Έφη
Επιμέλεια κειμένου: Παμπούδη, Παυλίνα
 
(2020) με μια σχεδία, 100 λέξεις σε 100 ώρες, ανθολογία μικροδιηγήματος,
 παρατηρητής Θράκης
Το βιβλίο προήλθε από μια πρωτοβουλία των: Σπύρου Κιοσσέ, Φωτεινής Ναούμ, Χάρη Μιχαλόπουλου και Ξανθής-Τζένης Κατσαρή-Βαφειάδη σε συνεργασία 
με τις εκδόσεις «Παρατηρητής της Θράκης». 
 Την περίοδο της πανδημίας και καθώς το περιοδικό των αστέηγων δεν ήταν δυνατόν να πωλείται στους δρόμους, η παραπάνω ομάδα προκήρυξε έναν Διαγωνισμό μικροδιηγήματος 
με τίτλο «100 λέξεις σε 100 ώρες για τη “Σχεδία”», με στόχο να στηρίξουν, και
έμπρακτα, τους συνανθρώπους που «ταξιδεύουν» στη θάλασσα της ταραγμένης σύγχρονης εποχής με μόνη τους σχεδία, τη «Σχεδία». Ο Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2020 και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς τα κείμενα που απεστάλησαν ξεπέρασαν τα 1200. Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε και η συμμετοχή στο εγχείρημα (εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας) καταξιωμένων Ελλήνων συγγραφέων, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν ασμένως και αμέσως στην πρόσκληση των μελών της επιτροπής.Ακολούθησε η αξιολόγηση των κειμένων από την επιτροπή και από τα 1200 κείμενα προκρίθηκαν προς δημοσίευση τα 424, με τον τελικό αριθμό, μαζί και τα κείμενα των συγγραφέων, να ανέρχεται στα 502.
 
(2007)Τρεις ματιές τ' αλλάζουν όλα,
Φανταστικός Κόσμος, σελ 311

Το "Τρεις ματιές τ' αλλάζουν όλα" είναι μια επιλογή δεκαεννιά διηγημάτων από έργα που έχουν παρουσιαστεί και συζητηθεί στη διάρκεια έξι συνεδριών του Εργαστηρίου του Λογοτεχνικού Τμήματος της ΑΛΕΦ (Αθηναϊκής Λέσχης Επιστημονικής Φαντασίας) και συχνά έχουν τροποποιηθεί προς το καλύτερο μετά τις συναντήσεις.
Κάθε ένα διήγημα ξεχωριστά έχει διαγράψει την τροχιά του μέσα στο Λογοτεχνικό Εργαστήριο.

Πολύ συχνά μια δεύτερη ματιά μάς δίνει μια εικόνα διαφορετική από την αρχική και αλλάζει τις εντυπώσεις, πόσο μάλλον μια τρίτη, μια τέταρτη και μια ... δέκατη, όπως συμβαίνει στις συναντήσεις του Λογοτεχνικού Εργαστηρίου.
Αυτή η ανθολογία, περιέχει διηγήματα όλων των ειδών του Φανταστικού, από Επιστημονική Φαντασία μέχρι Τρόμο. Δεν λείπουν οι υπολογιστές αλλά ούτε και οι νεράιδες, οι σκοτεινοί δαίμονες των αρχαίων θρησκειών αλλά και οι έλλογες πόλεις. Εικονική πραγματικότητα, πάρτι εξωγήινων, αρχαία μυστικά και αδέσποτοι ήχοι γεμίζουν τις σελίδες της ανθολογίας.
Δεν μένει παρά ν' ανοίξει κανείς το βιβλίο και να ταξιδέψει σε όλους τους διαφορετικούς κόσμους που χώρεσαν μέσα του...





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

τουβαλίθι vs τάπερ

αποβροχάρης

από τον πάγκο